Firma Fanuc to światowy lider technologii CNC oraz robotyki z ponad 60-letnim stażem rynkowym, który specjalizuje się w produkcji środków automatyzacji przemysłu. Dzięki wysokim nakładom na badania i rozwój maszyny projektowane i tworzone przez Fanuc zapewniają maksymalną wydajność produkcji, obniżenie kosztów, a także pozwalają zminimalizować nieplanowane przestoje. Nowym partnerem rynkowego lidera jest Kogifi - założone we Wrocławiu przedsiębiorstwo, które specjalizuje się w budowaniu inteligentnych rozwiązań dla firm, m.in. z sektora przemysłowego, e-commerce czy medycyny, w oparciu o takie platformy jak: Adobe, Sitecore oraz Salesforce. Dzięki przejęciu firmy MadeInHolo w 2018 r. (technologia rozszerzonej oraz wirtualnej rzeczywistości) Kogifi zapoczątkowało proces zwiększania zakresu swoich usług, co umożliwiło firmie ekspansję do sektora Industry 4.0.

Ramię w ramię na prestiżowych targach

Kogifi i Fanuc pracują nad wspólną ofertą usług, które pomogą Klientom obu firm w wypełnieniu misji digitalizacji procesów, optymalizacji wykorzystania maszyn oraz innych ważnych aspektów produkcji, a wszystko to przy zachowaniu maksymalnej i precyzyjnej wydajności. Pierwsze wypracowane razem rozwiązanie obie firmy zaprezentują szerokiemu gronu odbiorców na wspólnym stoisku podczas EMO 2019, największych na świecie targów poświęconych technologii obróbki metalu, które odbędą się w dniach 16-21 września w Hannoverze. - Pod koniec 2019 Fanuc rozpocznie wprowadzanie na rynek w wybranych krajach Europy nowej platformy Industry 4.0, która pozwoli klientom zoptymalizować procesy wytwórcze, lepiej zarządzać infrastrukturą fabryki oraz dodatkowo wypełnić lukę w różnicach standardów komunikacji między maszynami. O sukcesie rynkowym platformy będzie decydować jej niezawodność oraz atrakcyjność dostępnych aplikacji. Wierzymy, że współpraca z Kogifi zaowocuje spełnieniem oczekiwań europejskich klientów - mówi Konrad Grohs, Director of Field System Department, Fanuc Europe. Do budowy rozwiązań dla Fanuc zostaną wykorzystane najnowocześniejsze technologie z zakresu AR i VR oraz zarządzania przy wykorzystaniu IoT i analiz Big Data - Budując wizję rozwoju i możliwości wykorzystania naszych rozwiązań w technologii AR/VR, w połączeniu ze sztuczną inteligencją oraz analizą danych, znaleźliśmy sposób na dodanie kolejnego elementu równania, które pozwoli firmom produkcyjnym zaoszczędzić czas oraz zredukować koszty treningów, wsparcia oraz konsumpcji energii - dodaje Marek Czarzbon, CTO Kogifi.

Źródło: Kogifi