Logistyka

Nowe wyzwania dla logistyki wewnątrzzakładowej

Logistyka wewnątrzzakładowa przedsiębiorstw produkcyjnych stoi przed wieloma nowymi wyzwaniami. Systemy transportu samojezdnego mogą zapewnić niezbędną elastyczność i przejrzystość. Wprowadzając ActiveShuttle, firma Bosch Rexroth wkracza w nową erę systemów transportu samojezdnego. System ten oferuje solidny, wydajny i w pełni zautomatyzowany transport ładunków do 260 kg. 

więcej »
Dla lepszej identyfikacji

Znakowanie przewodów i kabli, ale również różnego rodzaju urządzeń elektrycznych oraz szaf sterowniczych, listw zaciskowych czy końcówek kabli to absolutna konieczność w celu zapewnienia bezpieczeństwa oraz łatwej lokalizacji i identyfikacji wszystkich elementów często dość skomplikowanej instalacji elektrycznej, bez czego każda naprawa czy nawet okresowy przegląd stałyby się skomplikowanymi czynnościami.

więcej »
Czynnik ludzki niezbędny w transporcie i logistyce

Automatyzacja przynosi wiele korzyści dla sektora dostaw, transportu i logistyki. Jej rozwój oznacza, że pojawiają się nowe technologie i rozwiązania znacząco usprawniające procesy transportu towarów. Wraz z upowszechnianiem się koncepcji takich jak Przemysłowy Internet Rzeczy do użytku wchodzą automatyczne technologie, które znacząco optymalizują procesy rejestrowania i zarządzania danymi, co przekłada się na większą transparentność i produktywność oraz optymalizację kosztów w przedsiębiorstwach transportowych i logistycznych. Wobec tych niewątpliwych korzyści pojawiają się jednak wątpliwości o los pracowników.

więcej »
Jak logistyka 4.0 rozwija się w Polsce?

Digitalizacja i związane z nią nowe technologie, takie jak: automatyzacja, internet rzeczy połączony ze sztuczną inteligencją, rozszerzona rzeczywistość, praca w chmurze i big data, wręcz zrewolucjonizowały logistykę przemysłową.

więcej »
Magazyny na drodze 4.0

Automatyzacja w obszarze magazynowania to w krajach zachodnich jeden z wiodących trendów ostatnich lat. Polskie przedsiębiorstwa jednak dopiero zaczynają na poważnie interesować się rozwiązaniami z tego obszaru. Swoimi obserwacjami dotyczącymi rozwoju automatyki magazynowej w Polsce podzielili się działający na tym rynku przedsiębiorcy.

więcej »
Trwa magazynowa hossa

Rynek magazynowy w naszym kraju bije kolejne rekordy. W 2016 r. w Polsce podpisano umowy najmu na ponad 3 miliony mkw. To najwyższy wynik w historii tego rynku.

więcej »
Panattoni BTS Bydgoszcz dla sieci Carrefour

Panattoni Europe zbuduje centrum logistyczne dla firmy Carrefour Polska. Inwestycja o charakterze BTS będzie liczyć ponad 38 000 mkw. i powstanie w Bydgoszczy. Symboliczne wkopanie pierwszej łopaty odbyło się 11 sierpnia.

więcej »
Polski rynek magazynowy coraz większy

Aż 1 312 000 mkw. magazynów wynajęły firmy w okresie od początku stycznia do końca czerwca 2016. To najlepsze pierwsze półrocze w historii rynku.

więcej »
Inteligentne łańcuchy dostaw oraz IoT w przemyśle

Przez ponad sto lat model produkcji oraz łańcuch dostaw pozostawały w dużym stopniu niezmienione. Jednak w ostatnich latach pojawia się coraz więcej sygnałów wskazujących, że rewolucja w łańcuchu dostaw wreszcie nadchodzi.

więcej »
Rośnie rynek małych samolotów

Polacy wykazują coraz większe zainteresowanie małymi samolotami, tzw. wiatrakowcami. Interesują się nimi już nie tylko służby jak policja, straż graniczna czy wojsko, lecz także biznesmeni oraz coraz częściej również osoby fizyczne.

więcej »
Jakich wózków widłowych potrzebują firmy w Polsce

Analiza zapytań złożonych w jednym z głównych serwisów łączących osoby poszukujące produktów i usług z ich dostawcami pokazała, że polskie firmy szukują najczęściej wózków czołowych, używanych, z udźwigiem do dwóch ton.

więcej »
Trzy rzeczy o zaspokajaniu potrzeb klientów, których sprzedawcy mogą się nauczyć od specjalistów logistyki 

Klientom podoba się coraz większa liczba możliwości oferowanych przez sprzedawców, takich jak kupowanie w sieci i odbiór w sklepie, dostawa tego samego dnia i płatności online w punkcie sprzedaży. Wiąże się z tym coraz większa presja na sprzedawców, aby zaspokajać nowe potrzeby konsumentów nowej ery.

więcej »